vrijdag 21 oktober 2011

Een certificaat!

Het is alweer even geleden dat ik over de avonturen van Jelle schreef.
Dat wil overigens niet zeggen dat hij niets meer meegemaakt heeft!
Toen Jelle nauwelijks drie dagen bij me was, hadden we de eerste les van de puppy cursus.
Inmiddels is dat alweer een aantal weken geleden en Jelle is niet alleen lichamelijk gegroeid, hij snapt het ook allemaal wat beter.
De eerste lessen cursus stond ik daar met een stuiterbal aan een lijntje. Jelle had overal oog voor behalve voor mij en die rare oefeningen.
Na ons tripje naar het Zwarte Woud bleek het kwartje gevallen te zijn. Meneer snapte dat als je netjes ging zitten op het commando 'sit' je dat lekkers veel sneller kreeg.
Het kwartje viel misschien wel iets te hard, want als je een Frolic bij zijn neus hield kreeg je meteen het gehele reportoire. Zit, Poot, Af en Plat :-)
Inmiddels is de laatste les achter de rug. Tijdens het examen gedroog meneer zich voorbeeldig! Het lopen aan de lijn is nog een beetje moeilijk, de lijn moet in een ontspannen boogje hangen en dat is lastig als ik een andere kant op wil dan Jelle.
Toch kregen we aan het einde van de les een certificaat, het prijkt inmiddels heerlijk op de koelkast. De felicitatiekaart en de felicitatie snoepjes heeft hij met genoegen in ontvangst genomen.
Nog twee weken vakantie en dan beginnen we aan de gehoorzame huishond 1. Hopelijk gaat dat ons net zo goed af.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten