dinsdag 12 juni 2012

En dan ben je ineens een jaar ouder!

Grappig, een verjaardag van je hond. Hij heeft helemaal geen idee waarom iedereen zo gek doet, maar hij geniet van de knuffels, cadeautjes, het papier eromheen en de ballonnen.
En cadeau's en ballonnen waren er.....

Cadeau's voor de jarige


En ballonen!

's Avonds was het tijd voor de eerste behendigheidsles! Ik was erg benieuwd of hij het leuk zou vinden. En dat vond ie!
We hebben als eerst onderdelen de A-schutting, de hoogte sprongen en tunnel gedaan.
De eerste keer was de A-schutting een beetje eng, maar na twee keer proberen ging de derde keer al een stuk beter.
Misschien dat de lekkere stukjes leverworst aan het einde ook hielpen!!
Helaas viel de training een beetje in het water omdat het vrij hard ging regenen.
Mijn mannetje was dan ook helemaal op aan het einde. Wat een indrukken!
Nadat we thuis waren en ik hem heerlijk afgedroogd had was ik meneer ineens kwijt.
Wat bleek, hij had de warmte van zijn bench opgezocht en lag heerlijk te slapen.
Nadat ik een warm fleecedeken bij de bank had gelegd kwam hij lekker in de kamer liggen...uitgeput.

2 opmerkingen:

  1. Hallo,

    Ik vond deze blog via google, en om te beginnen: wat een leuke teckel heb je!

    Ik heb je hele blog vanaf het begin gelezen aangezien ik ook heel graag een teckel zou willen. Ik ben opgegroeid met honden en ik mis het hebben van een huisdier nu al een paar jaar. Ik ben echter erg nieuwsgierig naar een paar praktische dingen omdat ik natuurlijk niet zonder er heel goed over na te denken een hond ga aanschaffen.
    Bij je allereerste post schreef je over de obstakels die je zag voor de aanschaf van een teckel, en dat dat veranderde door je baan en een hondenuitlaatservice in de buurt. Even wat over mij: ik werk 4 dagen waarbij ik van huis vertrek om kwart voor 7 en kom thuis om half 5. De enige optie om voor mij een hond te hebben is dan ook die hondenuitlaatservice, of eigenlijk liever nog een hondendagopvang. Dit is in mijn regio geen probleem en financieel zou het ook prima kunnen. Ik heb twee huisgenoten die van honden houden en ongetwijfeld op een vrije dag hier en daar wel eens op zouden kunnen passen, maar hier kan ik natuurlijk niet altijd op rekenen en ik zal hier nog maar een paar jaar wonen. De meningen over of je op deze manier (uitlaatservice, dagopvang) wel een hond zou moeten nemen en of dat wel of niet zielig is verschillen natuurlijk..

    Waar ik benieuwd naar ben is hoe je die obstakels hebt 'overwonnen', en hoe dat in de prakijk verlopen is (zeker met een pup!). Ik neem aan dat je even vrij hebt genomen van je werk toen je Jelle net kreeg. Hoe lang heb je vrij genomen om Jelle te laten wennen aan zijn nieuwe omgeving en baasje? Hoe heb je het geregeld toen je weer ging werken, bleef Jelle in de bench en heb je 1x per dag de hondenuitlaatservice laten komen of heb je ervoor gezorgd dat hij op een andere manier opgevangen kon worden de eerste tijd? Komt er nog steeds een hondenuitlaatservice voor Jelle en zo ja, hoe gaat dat? Laten ze hem los lopen, is hij niet te klein en kwetsbaar in vergelijking met de andere honden?

    Ik hoop dat je deze vragen zou willen beantwoorden, aangezien ik me vooral druk maak over deze 4 werkdagen. De overige 3 dagen in de week en de avonden zou ik natuurlijk helemaal aan een hond kunnen besteden, zeker een die je overal mee naar toe kunt nemen.

    Alvast heel erg bedankt, ik hou je blog in de gaten.

    Met vriendelijke groet,
    Tessa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi hoi ,

    Ook ik kwam via google opeens op je blog terecht.
    Leuk om te lezen , en heel veel dingen ook heel herkenbaar...
    Wij (ik en mijn vriend) zijn sinds maart dit jaar ook in het bezit van een ruwharige kaninchen teckel . Zijn naam is Nelson en hij is nu 5 maanden , Nelson hebben wij na ook heel wat bezoekjes in Waardenburg opgehaald. Ik neem aan dat jouw teckel ook van de Slikhoek af komt?
    Ook hier is het zo , zodra de zon schijnt , ligt meneer er heel de dag in. Maar als het regent is hij met geen mogelijkheid naar buiten te krijgen dan moet hij letterlijk buiten gezet worden , doet zijn behoefte en rent dan als een raket terug naar de deur.
    Ik kon je precieze woonplaats niet achter halen maar volgensmij woon je in Brabant? Wij wonen in Cromvoirt (gem. Vught) en wandelen ook wel eens bij de Loonse en Drunense duinen met hem.
    Voor wat foto's zie onderstaande link:
    https://secure.flickr.com/photos/andyramdin/sets/72157629182457640/

    Vond het leuk om even een berichtje achter te laten omdat zoveel dingen die je beschrijft herkenbaar zijn. En ik het natuurlijk ook leuk vind om in contact te komen met mensen die ook een ruwharige kaninchen teckel hebben , wie weet heb je nog tips en trucs voor ons.

    Groetjes,
    Sanne , Andy en Nelson!

    BeantwoordenVerwijderen