woensdag 7 september 2011

Puppycursus of zwemles?

Vorige week viel de puppycursus voor Jelle een beetje in het water. Wat was mijn mannetje ziek van zijn entingen!
Gelukkig is hij weer helemaal de oude en gisteren was hij er helemaal klaar voor.
Getooid in een trui, regenlaarzen, regenjas en bodywarmer toog ik samen met mijn inmiddels 13 weken oude vriendje naar de puppycursus.
Het waaide zo hard dat ik nog even heb getwijfeld of ik Jelle zijn halsband niet moest verzwaren met een steen of een stuk lood :-)
Bij aankomst was het ontzettend rustig, niet alleen was de cursus voor ons afgelopen, de helft van de groep bleek maar aanwezig. De rest zat natuurlijk lekker thuis bij de kachel.
Bikkels als wij zijn, gingen we natuurlijk aan de slag.
Lopen, tandjes laten zien, zitten terwijl de baas een rondje om je heen loopt en uiteindelijk de tunnel!
Ik weet niet of het kwam door mijn gehoorzame hond of het weer, maar Jelle kwam als een speer naar me toe om daarna weer heerlijk tussen mijn benen op mijn laarzen te gaan zitten. Wie zei nu dat teckels niet slim zijn?
Binnen een half uur waren honden en baasjes doorweekt en koud en werd de training gestopt.
We mochten naar huis!
Jelle eerst lekker in een handdoek drooggewreven en toen de auto in. Helaas had ik voor mezelf niet zo'n lekker groot en warm badlaken bij me. Dus thuis de natte kleren maar vervangen voor droge.
De volgende bui zag Jelle al hangen. Ik nestelde me met een fleecekleed op de bank....daar wilde Jelle natuurlijk bij. En zo kon het gebeuren dat meneer zeker anderhalfuur heerlijk gedroomd heeft over warme zandstranden (denk ik).
Opvallend is wel dat hij de hele avond niet meer naar buiten hoefde......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten