zondag 17 juli 2011

Op zoek naar....Jelle

Eindelijk was het vandaag dan zover. Na drie weken wachten zou ik weer een bezoekje aan de teckels brengen. En vandaag zou uit het nestje van 5 mijn Jelle gekozen worden....


En dus reed ik vanmiddag samen met paps naar Waardenburg, waar we weer heel hartelijk ontvangen werden.
De meeste teckels waren lekker aan het buitenspelen, ze genoten heerlijk van het zonnetje.
Binnen zaten nog een stuk of 15 pups. Allemaal inmiddels bij hun moeder vandaan en nu als kleine pups lekker bij elkaar. Ruwhaar, langhaar, dwerg en kannichen, het maakt ze niet uit wanneer ze maar lekker kunnen spelen.


Uit deze teckelhoop werden de vijf ruwharige kannichen teckels gevist en in een mandje in de huiskamer gezet. De brutaalste kroop meteen al uit het mandje de wijde wereld van de huiskamer in, de rest deed het iets voorzichtiger.


Daar zit je dan, midden in de huiskamer met vijf spelende pups om je heen. Een van die pup zal uiteindelijk je beste maatje worden, maar wie??
Van te voren was me al verteld dat dit als vanzelf gaat, jij kiest de teckel en de teckel kiest jou. Net als Watson zo'n drie weken geleden deed.
En jawel er was 1 pup die echt geen interesse voor me had en lekker bleef kluiven aan een botje, terwijl dee rest over of langs me heen kroop.
Lieve snoetjes hadden ze allemaal en grappig waren ze ook.
En toch.....na (hoelang zou het geweest zijn? Ik heb geloof ik het hele bezoek op de grond gezeten) een half uur bleven er twee pups over met wie ik echt een klik had. Meneer brutaaltje, die lekker aan het ravotten was en zijn donkere broertje.
Om het allemaal een beetje makkelijker te maken werden de drie broertjes die 'afgevallen' waren terug gebracht naar de andere pups.
En toen waren er nog maar twee.......
Kies je dan als nieuwe voor de eerste keer bijna hondenbezitter voor de brutale, iets dominatere, drukkere pup of voor de iets rustigere, knuffelige pup?
Hahaha, mijn hartje had de keuze allang gemaakt, alleen wist mijn verstand het wellicht nog niet.
Het werd het donkere broertje!
En terwijl wij even nader kennismaakte met een natte lik over mijn neus, barste buiten een regnbui los.

Jelle aangenaam!

Alle teckels werden snel naar binnen gehaald en ineens, het leek wel een teckelexplosie, hadden we twintig teckels extra in de woonkamer. Geweldig!!
En Jelle? Die lag lekker op mijn arm toe te kijken naar al het geweld dat naar binnen gestoven kwam.
Hij had het nog best even vol kunnen houden.
Maar hij moest toch nog even gemerkt worden. En dus aan de slag met schaar. Oortjes en staartje werden gemeden maar er werden wel enkele plukjes haar weggeknipt zodat er een kaal plekje onstond.


Zoooo lief!
Zoals het er nu naar uit ziet mag hij vanaf 2 augustus bij me komen wonen. En hoewel dat aan de ene kant nog maar drie weken duurt, betekent het ook dat het weer drie weken duurt voor ik hem weer zie.....misschien toch maar even vragen of ik nog een keer langs mag komen.......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten