vrijdag 9 augustus 2019

Teckel Jelle alweer 8 jaar in huis!

8 jaar! Wat vliegt de tijd! En toch lijkt het als gisteren.

Na jaren denkwerk, weken wachten, was het dan zover!
Ik mocht mijn eerste echte teckel ophalen.
De weken voor zijn komst was ieder boek over teckels of pups gelezen, spulletjes waren uitgezocht en gekocht!
Eindelijk was het zaterdag en reden mijn vader ik naar Waardenburg. Achterin de auto stond een keurig ingerichte bench op zijn eigenaar te wachten.

Enkele weken eerder had ik ruim twee uur zittend bij de fokker op de grond doorgebracht, omgeven door 5 pups.
Hoe kies je een 'best friend for life'? Inmiddels weet ik wel wie echt gekozen heeft :-) 
Van de 5 pups bleven er 2 over. Simpelweg omdat ik met de andere drie weinig contact had en er geen klik meevoelde. En dan zijn er nog twee....

En daar stond ik dan, zaterdag 6 augustus 2011, voor een ren vol pupjes....of ik Jelle nog kon herkennen.
Eerlijk gezegd niet, maar wat stond er een schatje vooraan....te leuk! En...ja....Jelle dus!
Hij mocht nog even spelen, want een hond ophalen is ook praten en administratie.
Informatie over het registreren van de chip, de entingen, ontworming, ontvlooing, eten, slapen, uitlaten, verzekeringen, teckelclub en alles wat ik vergeten ben.

En toen was ik ineens een hondenbezitster!
Die keurig ingerichte bench op de achterbank moest nog even op zijn eigenaar wachten, want de eerste keer ging hij mee op schoot, lekker dicht tegen me aan.
We waren het erf nog niet af of meneer begon al te piepen....maar dat was al snel goed toen we thuis waren. Het hele huis werd geinspecteerd, van keuken tot kamer, speeltjes, mandjes, bench, alles werd aan een grondige inspectie onderworpen.
En toen...viel meneer in slaap!
Natuurlijk kwam er die dag meteen bezoek, de hele familie wilde kennismaken met mijn nieuwe vriendje.
En dat nieuwe vriendje? Dat ging de tuin ontdekken en maakte kennis met wel hele rare honden...deze hadden lange flaporen en sprongen door de tuin, vreemd hoor!

8 jaar alweer! 8 jaar waarin ik enkele van mijn overtuigingen gigantisch overboord heb gegooid (geen hond boven, geen hond op het bed), maar 8 jaar waarin ik onvoorwaardelijk van je ben gaan houden! 
Wat ben ik blij dat jij die dag voor mij gekozen hebt.


English:
8 years! Time flies! Although, it feels like yesterday.

After years of thinking and weeks of waiting; I would finally get my own first dachshund.
The weeks before I had red every book about puppies and Dachshunds, all necessities were  bought.
Eventually it was Saturday and my father and I drove to Waardenburg. In the back seat a nice new bench was waiting for it's owner.

A few weeks earlier I had sit on the breeders floor for more than two hours with 5 puppies. How do you choose a friend for life? Now I know who made the choice :-)
Out of 5, two puppies left over. I didn't feel a connection with the other 3. Two to choose from....

And there I was, that Saturday August 6th 2011 in front of all puppies. Could I recognize Jelle? To be honest, I couldn't. There was a real cutie in the front...almost too cute. Yep, that was Jelle!
He could stay for some extra play time as getting a dog is also a lot of talking and administration.
Information about registration of the chip, vaccinations, deworming, flies, food, sleeping, walking, insurance,  dachshund club and everything I forgot.

And from that moment I was a dog owner!
The nice new bench in the back seat had to wait for it's owner as Jelle sat on my lap during our drive home. We just left the premises when he started squeaking...but he felt instantly at home. 
He inspected everything, kitchen and living room, bench and baskets. And then....he fell asleep.
Of course we had some visitors as the whole family wanted to meet our new friend. And my new friend? He went into the garden and met some strange dogs. Dogs with long ears and hopping through the garden :-)

8 years already! * years in which I threw some of my beliefs away (no dogs upstairs, no dog in bed), but 8 years in which I love
 you unconditionally. 
I'm so glad you choose me that day!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten