dinsdag 2 augustus 2011

Jelle komt en puppycursus

Vandaag 2 augustus 2011 wordt Jelle 8 weken.
En dat is het moment dat hij zijn geboorteplekje mag inruilen voor een warme mand in Sprang-Capelle.
Maarja, om dat hummeltje nu op dinsdagavond op te halen....dus het wordt zaterdag!
Nog maar 4 nachtjes slapen!!
De aankondiging is al weg

Aangezien ik graag wil dat Jelle overal met me naar toe kan en ik het handig vind als hij op zijn minst komt als ik hem roep, ben ik op zoek gegaan naar een puppycursus. Daarbij vind ik het belangrijk dat de groepen niet te groot zijn en het voor zowel Jelle als ook voor mij een leuke cursus is.
Zo vond ik er 1 in Tilburg, 1 in Dongen, 1 in Kaatsheuvel en 1 hier in Sprang-Capelle.
Nu heeft Lian, mijn vertrouwde konijnen en cavia oppas, jarenlang een schat van een Golden Retriever gehad. Zonder het juiste commando kon het beestje uren voor zijn volle voerbak zitten zonder ook maar een kruimeltje aan te raken.
Floyd had zijn opleiding hier in Sprang-Capelle gehad en ze was ook zeer te spreken over de cursusleiding.
Dus...heb ik Jelle opgegeven voor de eerst volgende cursus.


En jawel die begon...vandaag!
Omdat ik toch graag snel met de juiste opvoeding begin, gaat Jelle aan deze cursus deelnemen.
Maar daar sta je dan de eerste puppycursusles...zonder puppy.
Gelukkig waren er genoeg andere schattige pluisenbollen om naar te kijken. Misschien was het wel goed dat ik alleen was, want zo kon ik mijn ogen de kost geven.
Eerst mochten de kleine pups even met elkaar spelen en vervolgens de grote pups. Hoewel het er soms al best ruw aan toe ging, was het allemaal spel.


En toen begon de les.
Alle pups het veld op en aan de lijn lopen.
Ik kan meteen in mijn oren knopen dat Jelle altijd links van me moet lopen en dat een kattebelletje bij zo'n kleintje ook handig kan zijn. Check! Voor zaterdag dus nog even opzoek naar een kattebelletje.
Vervolgens leerde de hondjes nog: Zit, toemaar en nee en vrij en los.
Na een uurtje storte sommige puppies al helemaal in. En terwijl de laatste vragen gesteld worden, deden ze een heerlijk dutje op het gras.
Haha en thuis oefenen...ik weet niet hoever we komen in twee dagen tijd, maar volgende week ga ik weer maar dan met pup!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten