woensdag 31 augustus 2011

Och gerum mijn ventje!

Gisteren werd Jelle 12 weken!
Helaas voor hem werd deze dag niet extra gevierd, maar meneer mocht wel mee op een uitstapje...naar de dierenarts.


Na een ritje in de auto stapte hij heel dapper de praktijk binnen. En wat een feest was het daar! Een Benner senner pup en nog twee andere honden waren bereid met hem te spelen!
Terwijl ik op onze beurt wachtte, deed Jelle zich te goed aan de gratis brokjes in de wachtkamer.
En toen kreeg hij een boomer pup in de gaten, leuk!
Helaas dacht die pup er anders over en begon te grommen......en toen zei zijn baasje ook nog, "tja, als de kinderen een beetje druk doen gaat ze ook altijd ergens rustig in een hoekje zitten".
En dat zijn de momenten dat ik reuze trots ben op mijn ventje. Onbevreesd en onbezorgd dartelt hij rond op zoek naar een speelkameraadje, een aai of iets lekkers :-)
Zelf de dierenarts begroet hij met veel enthousiasme. Al kriebelde de rabiesenting wel heel erg en kreeg hij ook nog eens druppels in zijn neus! De lekkere koekjes maken veel goed.


's Avonds was het tijd voor de puppycursus.
Helaas was Jelle door de entingen erg uit zijn doen en deed de prikplek pijn.
Het spelen verliep dan ook best rustig, hij wilde wel...maar zijn lijfje werkte niet mee.
Ook de oefeningen gingen niet van harte en de laatste mocht hij van de instructrice overslaan. Hij kroop op mijn arm en lag al bijna te slapen.....
Thuis wist meneer niet hoe snel hij in zijn benchje moest gaan liggen. Nee, hij wilde niet meer op schoot, hij wilde met rust gelaten worden!
En zo kon het zijn dat ik languit voor de bench mijn kleine ventje in slaap aaide. Ik dekte hem zelfs onder, hij had het zo koud.


Och gut!


Vanmorgen heel benieuwd naar mijn ventje. Een cursusgenootje piepte 24 uur na de enting nog wanneer ze opgepakt werd. Maar wat trof ik aan...een hondje dat me heel vrolijk zat aan te kijken en niet kon wachten tot we weer gingen spelen. Spierpijn? pijnlijke plek op zijn rug? Nee hoor!
Mijn stoere vent!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten