maandag 22 augustus 2011

Zon, zee en strand

Zon was er afgelopen weekend genoeg. En aangezien Jelle een echt buitenhondje is, vond ik hem vaak luierend in de zon.
Zondag mocht hij weer heerlijk mee naar Waalwijk. Een ritje richting mijn ouders vindt hij altijd leuk. Zou dat iets te maken hebben met alle aandacht en het verwennen daar??


De vijver in de tuin is voor Jelle echt spektaculair. Waarom zou je water drinken uit een oridnaire plastic hondenbak als er ook een grote vijver met stromend water beschikbaar is?
Voel je hem al aankomen??
Zondag ging het dus mis! Zijn achterpoten gleden weg en meneer ging de vijver in, net niet kopje onder.
Gelukkig stond Ad naast hem en die trok hem aan zijn tuigje zo het droge op.
Terwijl mijn moeder haastig enkele handdoeken uit de kast trok, kwam mijn drijfnatte kereltje met een zielig snoetje op me af.
Aangezien ik op de puppycursus heb geleerd dat elke onaangename gebeurtenis leuk benaderd moet worden, riep ik: 'Dat was leuk, lekker zwemmen!'
Jelle werd lekker droog gewreven met de handdoeken en volgens mij vond hij dat ook wel lekker. Het heeft zeker een kwartier geduurd voor ik uitgelachen was. En ook nu moet ik toch weer even lachen :-)


We waren dus eigenlijk naar Waalwijk gegaan voor een bezoekje aan de Roestelberg (Loonse en Drunense duinen). Het duinzand maakte het er voor mijn kleine mannetje niet makkelijker op, maar hij genoot!
Voor zijn doen hebben we een flink stuk gelopen. Halverwege hebben we even gepauzeerd en heeft hij gedronken. Tja en toen terug! Dat haalt hij nooit zei paps nog, maar hij bereikte het terras als eerste.
Kunnen we niet gewoon spelen?


Slapen met meneer Beer
En terwijl wij ook even genoten van een verfrissing, kroop meneer op schoot en viel prinsheerlijk in slaap.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten