donderdag 20 september 2012

Maandag 3 september: Innsbruck

Ook vandaag lag er om 8.00 uur weer een belangrijke taak voor teckel Jelle, broodjes halen. Aangezien hij een vrij drukke weg moet oversteken, loop ik ook vandaag even met hem mee :-)

Op het programma staat vandaag een bezoek aan de hoofdstad van het Oostenrijkse Tirol, Innsbruck. We rijden binnen een uur via een steile weg richting de stad.
Nadat we de auto geparkeerd hebben lopen we richting de stad.
Hier zien we het gouden dak. Deze erker werd gebouwd door de keizer ter ere van zijn huwelijk. Daarnaast lopen we door de Maria Theresia strasse en bekijken de vele winkeltjes. De winkeltjes interesseren Jelle totaal niet, wel doet hij zijn uiterste best om een van de vele duiven te pakken, maar ze zijn hem te snel af.
Uiteindelijk nemen we plaats op een terras vlakbij het Gouden dak waar we een heerlijk ijsje eten. Ondertussen probeert Jelle een van de berenvelletjes in de stoel te vermoorden.
Geweldig hoor, een goud dak!

Op de terugweg naar de auto lopen we nog een stukje langs de Inn, de rivier die Innsbruck zijn naam gaf. Dan gaan we terug richting het huisje. De steile weg naar beneden nemen we nu omhoog.
De auto doet vreemd, maakt toeren alsof we ieder moment kunnen opstijgen terwijl we nauwelijks vooruit komen....achteraf waarschijnlijk iets met de koppelingsplaten.
Teckel Jelle merkt er helemaal niets van, die ligt heerlijk in zijn bench te maffen.

Thuisgekomen moet er natuurlijk even gevoetbald worden. Jelle rent als een bezetene door het huis, de bal vlak aan zijn neus. Eenmaal uitgeput van het spelen ploft hij neer in mijn slaapkamer en begint hier een bullepees te verslinden.
Fijn, want daardoor is hij 's avonds zo mak als een lammetje tijdens het eten.

En euh..tja, de aanhouder wint. Vandaag zet ik de mand aan het voeteneinde van het bed. Geen nachtelijke escapades voor mij meer, Jelle slaapt bij mij op de kamer. De deur open zodat hij in de ochtend kan verkassen naar de slaapkamer van mijn ouders. Ach...het is vakantie en ik heb een goede nachtrust!
I'm recharging!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten